Et af Skandinaviens største interiørbrands
Broste Copenhagen er et af Skandinaviens førende interiørbrand. Virksomheden, som blev stiftet i 1955, distribuerer deres produkter til udvalgte interiørbutikker og -webshops overalt i og også udenfor Europa. Derfor er det også en særlig ære, at vi her hos Butik Life kan tilslutte os som fast Broste Copenhagen -forhandler, ligesom store danske modebolighus som Magasin, Ilva, Bahne, Værsgo.
Broste Copenhagens sortiment udvikles af et kreativt team, som er specialiseret i, konstant at være på udkig med et skarpt designerblik efter tidens absolut stærkeste trends og smukkeste tendenser i skandinavisk regi. Det er dette særlige engagement, som tilfører kant, eksklusivitet og vitalitet til hver enkelt kollektion og som samtidig er hele grobunden for virksomhedens forrygende succes i den danske interiør-branche.
Dansk kvalitet og stærkt håndværk til alle
Signaturen ved Broste Copenhagens produkter findes i detaljen. Fælles for deres produkter er, at fokusset er på råhed og at virksomheden tager et skridt tilbage fra forarbejdningsprocessen. Det betyder, at hvor andre forfiner hvert produkt og sammensmelter deres sortiment til at ‘ligne’ hinanden og være små kopier af den samme, så lader Broste Copenhagen håndværket skinne igennem.
Hvert produkt skabes med respekt for processen bag og dets unikhed. Det betyder også, at du kan mærke håndelaget i fx glaspustede produkter, ler-varer, stentøj og andre håndlavede dele af sortimentet. Denne ikke-ensartethed er det charmerende og forfriskende ‘ekstra’, som enhver borddækning, ethvert rum i hjemmet og ethvert madlavningsprojekt har brug for.
Alle kan være med når det gælder Broste Copenhagen. Deres designs henvender sig såvel til den købestærke forbruger, som til designglade unge mennesker der skal flytte hjemmefra for først gang. Alle skal have råd til lækkert interiør og denne filosofi bringer Broste Copenhagen til virkelighed.
Deres produkter er på ingen måde lavpris – hverken på prismåling eller i design. I stedet ligger den midt i mellem på et fair niveau, hvor kvalitet og pris går hånd i hånd. Hos Butik Life oplever vi hvordan unge mennesker ønsker sig særlige produkter til deres nye smarte lejlighed, fordi de søger en stærk kvalitet, det moderne look og hellere vil passe på deres ting end at købe billigt og skifte ud ofte. Dette er en sund udvikling for miljøet, som vi hylder her hos Butik Life.
Nordisk tradition og etniske trends
Broste Copenhagens designere, producenter og indkøbere er fantastisk skarpe når det gælder at finde pulsen på ‘øjeblikket’ – den særlige trend, som udgør tiden og som i samspil med brandets nordiske vibe, kan spille sammen og nytænkes på nye spændende måder. Denne symbiose af dansk moderne ‘nordhed’ inspireret af vores vidunderlige landskaber og way-of-life, kombineret med trendy træk fra verdens mode, er ikke noget vi ser andre steder.
Det er et unikt varemærke for Broste Copenhagen og derfor er det også svært at ‘få nok’. Brandet udkommer derfor hele to gange årligt med nye varesammensætninger:
To årlige kollektioner
Hvert år udkommer Broste Copenhagen med to kollektioner; en henholdsvis forår/sommer-kollektion, samt en efterår/vinter-kollektion. Hver kollektion indkapsler tidens trend i symfonier af Broste Copenhagens klassiske produktioner af borddæknings-, tekstil- eller møbelvarer, der alle spiller smukt sammen på kryds og tværs af hinanden.
Farvetoner, materialer og finurlige mønstre og produktionsmetoder er gennemtænkt ned til mindste detalje, samtidig med, at håndværkeren kan producere under en let frihed, som underbygger produkternes enkeltstående unikhed.
Broste Copenhagen er en livsstil
Brandet er for mange af dets trofaste fans en livsstil. Troligt vender kunderne tilbage kollektion for kollektion og samler nye skønne produkter sammen på hylden, som samleobjekter. Et eksempel kan være Broste Copenhagens mundpuste glas-kollektioner og stentøjskollektioner, som for mange kan være svære at vælge imellem. I stedet oplever vi hos Butik Life, at interessen for nye kollektioner er tilbagevendende hos trofaste og glade kunder.
Dette beretter om en tendens, som vi også selv kan føle her bagom shoppen. Nemlig en øget efterspørgsel på de gode, bæredygtige initiativer hos de store brands. I stigende grad ønsker vi at betale mere, for bedre kvalitet. Vi ønsker at fylde vores hjem med produkter, som holder længe, kan gå i arv og som tager sig godt i mange mange år. Og her hos Butik Life kan vi også afsløre, at de skønne interiørprodukter fra Broste Copenhagen pryder selv vores egne hjem.